Bramy do garaży zbiorczych

Bramy wjazdowe do garaży zbiorczych, szczególnie w domach mieszkalnych, powinny być nie tylko ciche i bezpieczne, ale również niezawodne. Ważne jest też, aby harmonijnie wpisywały się w architekturę budynku. Nowa brama do garaży zbiorczych ET 500 firmy Hörmann spełnia te wymagania.

Przez bramę w budynku użyteczności publicznej przejeżdża codziennie wiele samochodów, dlatego głównym celem towarzyszącym konstruowaniu bramy ET 500 była niezawodność. Wytrzymała konstrukcja zaprojektowana została na ponad ćwierć miliona cykli. Dzięki niezużywającemu się mechanizmowi przeciwwagi brama ta praktycznie nie wymaga konserwacji. Pozwala to uniknąć uszkodzeń i związanych z tym zatorów przed bramą oraz zredukować koszty konserwacji.

Spokojne i bezpieczne sąsiedztwo

Prezentowana brama pracuje wyjątkowo cicho. Przede wszystkim jednak brama ta jest bezpieczna - podwójny napęd linowy uniemożliwia opadnięcie skrzydła bramy.

 brama garażowabramy do garaży zbiorczych

Różnorodność form

W wersji podstawowej brama jest wykonana z blachy perforowanej o 45-procentowym przekroju wentylacyjnym. Istnieje jednak możliwość dopasowania wzoru bramy, tak aby wkomponowała się ona w estetykę fasady budynku. Brama może mieć na przykład kształt segmentów, wtedy będzie miała taki sam wygląd jak brama segmentowa.
Może być też dostarczona bez wypełnienia i na indywidualne zamówienie wyposażona w jeden z wielu jego wariantów - na przykład w wypełnienie z drewna.

Idealna, gdy mało miejsca

Chociaż jest to model bramy uchylnej, wychyla się zaledwie na 20 centymetrów i właśnie tyle miejsca zabiera przed garażem podczas otwierania. W związku z tym idealnie nadaje się do miejsc o ograniczonych warunkach przestrzennych.

brama wjazdowabrama do garażu

Jedna brama - dwa napędy

W garażach na mniej niż 50 miejsc parkingowych nowa brama jest napędzana za pomocą napędu do bram garażowych SupraMatic H. Dzięki funkcji łagodnego startu i zatrzymania brama z napędem SupraMatic H porusza się bardzo cicho, dlatego dobrze sprawdza się w hotelach, budynkach z mieszkaniami na wynajem i biurowcach. Jeżeli garaż jest przewidziany na więcej niż 50 samochodów osobowych - do częstego otwierania i zamykania bramy lepiej przystosowany jest napęd łańcuchowy ITO 400. Oba napędy można łączyć z różnymi sterowaniami i sygnalizatorami świetlnymi.

Wejście obok wjazdu

Jeśli jest potrzeba wchodzenia do garażu bez otwierania bramy - istnieje możliwość wyposażenia jej w drzwi przejściowe umieszczone w płycie bramy. Takie rozwiązanie pozwala na szybkie wejście do garażu przy minimalnych stratach ciepła.

Oceń artykuł
4,90 / 10 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy
Więcej na ten temat:

Opracowanie: Marta Balcerowska

Źródło: Hörmann

Polecamy Ci również

Zobacz także