Firma FAKRO otrzymała nagrodę Najbardziej Rozpoznawalnej Polskiej Marki w V edycji Programu VIP Innowacyjna Stolarka 2012. FAKRO jest wiceliderem w produkcji okien dachowych.
Oprócz Najbardziej Rozpoznawalnej Polskiej Marki FAKRO wyróżniono w kategorii Innowacyjne Okno Dachowe do Dachów Skośnych
i Płaskich. Nagrodzone produkty to: okna dachowe FGH-V Galeria oraz FTT U8 Thermo. A Pan Janusz Komurkiewicz - Dyrektor Marketingu otrzymał prestiżowy tytuł Najlepszego Menadżera w uznaniu za wypromowanie jednej z najlepszych polskich marek.
- Ta nagroda jest dla mnie pewnym zaskoczeniem, bo przecież w Programie VIP nagrody przyznawane są produktom i firmom, rzadziej natomiast menadżerom. Stąd też to wyróżnienie wywołało u mnie wzruszenie i poczucie dumy - mówi Janusz Komurkiewicz. - Stanowi ono ukoronowanie mojej dwudziestoletniej działalności zawodowej, którą rozpoczynałem niemal równocześnie z tworzeniem się FAKRO. Wtedy też powstawał w Polsce marketing, nie tylko branżowy. Wszystko trzeba było budować od podstaw. Myślę, że w FAKRO zrobiliśmy to z sukcesem. Stworzyliśmy bardzo rozpoznawalna markę, przy moim znacznym udziale.
Gala miała miejsce 25 maja w Warszawie w Hotelu Westin. Otrzymanie statuetki laureata nie było proste, trzeba było wypełnić odpowiednie dokumenty, udostępnić stosowne badania oraz poddać się ocenie kapituły składającej się z branżowych ekspertów, architektów oraz dziennikarzy prasy branżowej.