Bramy - poradnik

Eksploatacja i konserwacja bram

automatyka do bramSzyna bramy przesuwnej, po której poruszają się rolki bramy, powinna być zawsze czysta – gromadzący się na niej piasek, suche liście, a zimą śnieg mogą ją zablokować. Z szyny trzeba wymiatać gromadzące się tam zanieczyszczenia.
Bramy dwuskrzydłowe nie mogą służyć do odśnieżania wjazdu. Konieczne jest również wyregulowanie napędu bram przesuwnych i konserwacja oraz przeglądy automatów do bram w zakresie określonym przez producentów (1-2 razy w ciągu roku). Automatyka może nie zadziałać, gdy jest bardzo zimno. Przed zakupem warto sprawdzić, w jakich temperaturach może pracować siłownik.

Jaką bramę wybrać?

Najpopularniejsza, a także niedroga jest brama uchylna - po otworzeniu wysuwa się na zewnątrz i zatrzymuje się poziomo pod sufitem, należy więc zostawić trochę wolnej przestrzeni przed garażem i zatrzymać samochód w odpowiedniej odległości.
Brama segmentowa nie wymaga dodatkowego miejsca. Podczas otwierania unosi się nad progiem i przesuwając się po szynie, chowa się pod sufitem garażu. Jest droższa od bramy uchylnej.
Brama rolowana (roletowa) także nie potrzebuje dodatkowej przestrzeni - podczas otwierania rolety są nawijane na wał napędowy. Jest wyposażona w napęd elektryczny (bez dopłaty).

brama uchylna

Jaka brama wjazdowa?

brama wjazdowaJedna podwójna brama będzie z pewnością tańsza niż dwie pojedyncze. Taką bramę trzeba wyposażyć w jeden *nie dwa) system automatyki, co również będzie tańszym rozwiązaniem. Szerszy wjazd do garażu jest zdecydowanie wygodniejszy. Ponadto jedna szeroka brama wygląda chyba efektowniej. Dwie bramy to z kolei mniejsze straty ciepła w garażu podczas otwierania. Otwierając tylko jedną z dwóch bram w garażu, wymiana powietrza będzie mniejsza. Użytkownicy nie będą też zajmowali sobie nawzajem miejsca.

Więcej na ten temat:

Zobacz także