Szyby - poradnik

Jak konserwować szyby samoczyszczące?

szybyInnowacyjne szkło, posiadające właściwości samoczyszczenia należy mimo wszystko, co pewien czas myć. Samoczyszczenie odbywa się, bowiem w zależności od częstotliwości opadów deszczu i siły nasłonecznienia. Jest, zatem zależne, np. od pory roku lub usytuowania okna w określonym kierunku świata. Do mycia zewnętrznej strony przeszklenia najlepiej jest używać czystej, zdemineralizowanej wody. W przypadku silniejszych zabrudzeń warto użyć ciepłej wody z detergentem lub płynu do szyb i miękkiej ścierki. Przeszkleń nie należy skrobać za pomocą żadnych ostrych przyborów, ani stosować w ich przypadku produktów chemicznych nazywanych potocznie przeciwdeszczowymi.

 

Więcej na ten temat:

,

Jakie wady fabryczne mogą posiadać szyby zespolone?

zdjęcie 1Wady fabryczne(wykonawcze), jakie mogą zdarzyć się podczas produkcji szyb zespolonych można podzielić na widoczne i ukryte. Do najczęstszych wad, które można zauważyć gołym okiem należy przesunięcie szyb składowych względem siebie, pęcherze na szkle, brak ciągłości pasma butylu, odsłonięte naroża oraz zacieki w przestrzeni międzyszybowej. Wady te są mniej kłopotliwe ponieważ, jak już zostało wspomniane – można je wykryć po dokładnym obejrzeniu pakietu szyb zespolonych. Większy problem stanowią tzw. wady ukryte, które można stwierdzić jedynie poprzez przeprowadzenie specjalistycznych badań. Najczęstszą jest zmniejszona ilość argonu w przestrzeni międzyszybowej lub czasami – całkowity jego brak. Taki zestaw szyb zespolonych jest niepełnowartościowy, ponieważ nie posiada parametrów izolacyjności cieplnej, jakie założono na wstępie.

Awarie szyb zespolonych

zdjęcie 1Oprócz wad fabrycznych w czasie użytkowania szyb zespolonych mogą się także zdarzać ich awarie. Oczywiście najbardziej powszechną jest pękanie szkła, na skutek działania różnorakich czynników. Jeżeli szyby pękają bez widocznej przyczyny zewnętrznej – warto je reklamować i domagać się zwrotu gotówki lub wymiany towaru na nowy. W przypadku, kiedy jesteśmy w stanie wskazać i udowodnić winę producenta – sprawa powinna zostać rozpatrzona na naszą korzyść. Jednak nie wszystkie awarie podlegają reklamacji. Nie otrzymany rekompensaty za straty, jeżeli do usterki przyczyniliśmy się sami. Może się tak zdarzyć np. na skutek niewłaściwego czyszczenia i konserwacji szyb zespolonych. Warto pamiętać, że producent przed rozpatrzeniem reklamacji raczej podda pękniętą szybę badaniu, które wyjaśni z jakich powodów uległa ona uszkodzeniu.

Zobacz także