Szyby - poradnik

Jak łączyć szyby inteligentne?

szyby inteligentneDzięki nowoczesnym technologiom produkcji szyb inteligentnych, większość z nich współgra i jest w pełni kompatybilna z innymi. Powyższa funkcjonalność powoduje, że nie ma przeciwwskazań, aby w jednym zestawie znalazła się, np. szyba samoczyszcząca i szyba grzejna. Pierwsza z wymienionych swe inteligentne właściwości uaktywnia na zewnątrz przegrody, druga zaś od wewnątrz. Zatem fakt, że jedną z szyb podłączymy do prądu, aby oddawała ciepło do wnętrza, nie przeszkodzi w żaden sposób - drugiej w procesie samoczyszczenia.

Jakie wady fabryczne mogą posiadać szyby zespolone?

zdjęcie 1Wady fabryczne(wykonawcze), jakie mogą zdarzyć się podczas produkcji szyb zespolonych można podzielić na widoczne i ukryte. Do najczęstszych wad, które można zauważyć gołym okiem należy przesunięcie szyb składowych względem siebie, pęcherze na szkle, brak ciągłości pasma butylu, odsłonięte naroża oraz zacieki w przestrzeni międzyszybowej. Wady te są mniej kłopotliwe ponieważ, jak już zostało wspomniane – można je wykryć po dokładnym obejrzeniu pakietu szyb zespolonych. Większy problem stanowią tzw. wady ukryte, które można stwierdzić jedynie poprzez przeprowadzenie specjalistycznych badań. Najczęstszą jest zmniejszona ilość argonu w przestrzeni międzyszybowej lub czasami – całkowity jego brak. Taki zestaw szyb zespolonych jest niepełnowartościowy, ponieważ nie posiada parametrów izolacyjności cieplnej, jakie założono na wstępie.

Awarie szyb zespolonych

zdjęcie 1Oprócz wad fabrycznych w czasie użytkowania szyb zespolonych mogą się także zdarzać ich awarie. Oczywiście najbardziej powszechną jest pękanie szkła, na skutek działania różnorakich czynników. Jeżeli szyby pękają bez widocznej przyczyny zewnętrznej – warto je reklamować i domagać się zwrotu gotówki lub wymiany towaru na nowy. W przypadku, kiedy jesteśmy w stanie wskazać i udowodnić winę producenta – sprawa powinna zostać rozpatrzona na naszą korzyść. Jednak nie wszystkie awarie podlegają reklamacji. Nie otrzymany rekompensaty za straty, jeżeli do usterki przyczyniliśmy się sami. Może się tak zdarzyć np. na skutek niewłaściwego czyszczenia i konserwacji szyb zespolonych. Warto pamiętać, że producent przed rozpatrzeniem reklamacji raczej podda pękniętą szybę badaniu, które wyjaśni z jakich powodów uległa ona uszkodzeniu.

Zobacz także