Bramy - poradnik

Jaką bramę wybrać?

Najpopularniejsza, a także niedroga jest brama uchylna - po otworzeniu wysuwa się na zewnątrz i zatrzymuje się poziomo pod sufitem, należy więc zostawić trochę wolnej przestrzeni przed garażem i zatrzymać samochód w odpowiedniej odległości.
Brama segmentowa nie wymaga dodatkowego miejsca. Podczas otwierania unosi się nad progiem i przesuwając się po szynie, chowa się pod sufitem garażu. Jest droższa od bramy uchylnej.
Brama rolowana (roletowa) także nie potrzebuje dodatkowej przestrzeni - podczas otwierania rolety są nawijane na wał napędowy. Jest wyposażona w napęd elektryczny (bez dopłaty).

brama uchylna

Jaka brama wjazdowa?

brama wjazdowaJedna podwójna brama będzie z pewnością tańsza niż dwie pojedyncze. Taką bramę trzeba wyposażyć w jeden *nie dwa) system automatyki, co również będzie tańszym rozwiązaniem. Szerszy wjazd do garażu jest zdecydowanie wygodniejszy. Ponadto jedna szeroka brama wygląda chyba efektowniej. Dwie bramy to z kolei mniejsze straty ciepła w garażu podczas otwierania. Otwierając tylko jedną z dwóch bram w garażu, wymiana powietrza będzie mniejsza. Użytkownicy nie będą też zajmowali sobie nawzajem miejsca.

Więcej na ten temat:

Jaki garaż - jaka brama?

Jeśli garaż stanowi element domu, brama powinna być odpowiednio ocieplona i szczelna, żeby przez garaż nie uciekało ciepło. W przypadku bram uchylnych praktycznie niemożliwe jest zapewnienie dobrej szczelności, dlatego lepiej stosować je w garażach wolno stojących. Jest to najtańsze rozwiązanie i w tym przypadku całkowicie wystarczające. Do garaży połączonych z domem poleca się stosowanie szczelniejszych bram segmentowych.

garaż

Więcej na ten temat:

Zobacz także